Veehouders daten met stakeholders

Donderdag 21 januari 2016 vond de afsluiting van twee netwerken van het project Be good and sell it plaats in Zwolle. Veehouders legden stakeholders uit de Uitvoeringsagenda Duurzame Veehouderij hun ideeën voor om hun producten op een andere manier in de markt te zetten. Deelnemer Peter Janssen vertelt over zijn ervaringen.

Peter Janssen is legpluimveehouder in Ysselsteyn. Hij nam het afgelopen half jaar deel aan Be Good & Sell It, omdat hij meer grip wil krijgen op de afzet van zijn eieren. Vorige week sloot zijn netwerk af met een datingcarrousel met stakeholders. Janssen heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de uitbreiding van zijn bedrijf. Hij heeft nu een bedrijf met 4 stallen, waarbij hij om de 20 weken nieuwe kippen opzet.

“Met deze opzet kunnen we een constante stroom eieren leveren. We zijn nu klaar om de stap naar de markt te zetten, maar dat was een grote onbekende wereld voor me. Met Be Good & Sell It heb ik hier mee inzicht in gekregen. Vooral het benaderen van nieuwe klanten was voor mij nieuw en spannend. Ik wil graag de eieren van de oudere kippen kunnen verkopen. Hiervan is de schaal te zwak om in doosjes verpakt te worden, maar de schaalinhoud is prima. Nu gaan ze naar de verwerkende industrie als eiproduct, maar ik wil het zelf gaan verwerken. Dit project heeft me op het goede pad gezet. Het is nu aan mezelf om het concreter in te vullen.”

Twee netwerken van Be Good & Sell It sloten vorige week af, maar er is nog ruimte voor nieuwe netwerken. In de Nieuwe Oogst van 23 januari stond een artikel over deze speeddatesessie met daarin Peter Janssen. Lees het artikel hier. Tekst: Ida Hylkema, foto: Ruud Ploeg.

Projecten LTO Noord is verantwoordelijk voor de projectleiding en communicatie van Be good and sell it. Kijk hier voor meer informatie of neem contact op met Yvette van Wichen. Zij is telefonisch bereikbaar op 06-53723760 of stuur een mail.

No Comments Yet.

Leave a comment